Xkey blew up O.O

alyssa305 Jan 26, 2013

  1. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    So was installing it when i turn on my xbox it went on fire......... Legit burn me think my xbox is ruin + the xkey lmao im so lucky...
     
  2. XPGCaboose

    XPGCaboose XPG Lifer TeamXPG
    155/188

    Joined:
    Aug 26, 2009
    Messages:
    6,016
    Likes Received:
    710
    Trophy Points:
    155
    Gender:
    Male
    Location:
    California, USA
    Console:
    Xbox
    are you serious? did you have all the power cables plugged in correctly and did you have the xkey wrapped in it's cardboard or electrical tape so it wouldn't ground out?
     
  3. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    Yup lol did everything just was getting the tape in right Boom xkey went in smoke lol xbox wont work so im done :C
     
  4. XPG Paddy

    XPG Paddy FTP Staff Lifetime Gold
    185/188

    Joined:
    Sep 18, 2011
    Messages:
    6,403
    Likes Received:
    903
    Trophy Points:
    185
    Gender:
    Male
    Location:
    UK
    Console:
    Xbox
    You must plugged the cables in wrong or Something was touching your Xbox to do. I remember once with a xenon Jtag I had it had a yellow flame on the dvd cable and I just managed to blow it out before it burnt the board lol.

    (Maybe you plugged In the cables wrong Where dvd cable goes and the Fan Check which ports you plugged them in as there are different pins)
     
  5. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    Nvm xbox works but im scare 2 use xkey now lol
     
  6. XPG Paddy

    XPG Paddy FTP Staff Lifetime Gold
    185/188

    Joined:
    Sep 18, 2011
    Messages:
    6,403
    Likes Received:
    903
    Trophy Points:
    185
    Gender:
    Male
    Location:
    UK
    Console:
    Xbox
    Make sure its all plugged in before Putting power to your xbox Then you know.
     
  7. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    idk while i was installing it i notice few things on the board sata wouldnt go in correct so i put tape in think the xkey board was broken x.x just never thought it blew up on me ty god my xbox still works tho and chip on xkey is burn atm so it probly wont work
     
  8. XPG Paddy

    XPG Paddy FTP Staff Lifetime Gold
    185/188

    Joined:
    Sep 18, 2011
    Messages:
    6,403
    Likes Received:
    903
    Trophy Points:
    185
    Gender:
    Male
    Location:
    UK
    Console:
    Xbox
    Take pictures There should be a way of Getting it working do u get warranty with it?
     
  9. 0ocskillshot

    0ocskillshot Newbie
    0/47

    Joined:
    Oct 30, 2012
    Messages:
    117
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Male
    Location:
    USA
    Console:
    Xbox
    before you plug it in you should cover it all in electrical tape. lmao. make sure you also ground yourself
     
  10. omegaultimo2

    omegaultimo2 Lifetime Gold Lifetime Gold
    125/188

    Joined:
    Jul 17, 2012
    Messages:
    1,637
    Likes Received:
    359
    Trophy Points:
    125
    Console:
    Xbox
    here ive installed about 5 xkeys,ive had 1 faulty loose connection but nothing like this lol.Put up some pics lets have a look at it
     
  11. To

    TotallyWack. Newbie
    0/47

    Joined:
    Dec 14, 2009
    Messages:
    98
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Male
    Location:
    Newcastle
    Console:
    Other
    hahaha
     
  12. rsparrowk

    rsparrowk Gold Member Gold Subscriber
    0/47

    Joined:
    Feb 11, 2012
    Messages:
    469
    Likes Received:
    45
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Male
    Location:
    USA
    Console:
    Xbox
    lol. That would have sucked. Good thing it still works.
     
  13. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    Yeah waiting on the picture just took 1 and put my xbox back together it working perfect On top of white connection power part the lil black chip is burnt doubt it work
     
  14. XPGCaboose

    XPGCaboose XPG Lifer TeamXPG
    155/188

    Joined:
    Aug 26, 2009
    Messages:
    6,016
    Likes Received:
    710
    Trophy Points:
    155
    Gender:
    Male
    Location:
    California, USA
    Console:
    Xbox
    sata cables should go in and power as well without any problems or issues. also you shouldn't have to tape the cables or anything like that but you should make sure all board edges and traces ARE completely covered. This is where electrical tape would be used.
     
  15. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    yh thought nothing would happen sata kept falling out so i put black tape

    [​IMG]
     
  16. Get2daChoppa

    Get2daChoppa Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Messages:
    40
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Male
    Location:
    Cary, NC
    Console:
    Xbox
    whats an xkey? sorry, i just got some random notification for this for some reason and i read it and got curious...
     
  17. sensi420

    sensi420 Contributor TeamXPG
    205/282

    Joined:
    May 20, 2012
    Messages:
    2,535
    Likes Received:
    5,109
    Trophy Points:
    205
    Location:
    In your kitchen drinking your MILK!!!
    Console:
    Xbox
    looks like you put DVD cables in wrong so it blew fuse or it grounded out in the case. You can bypass the fuse and solder the trace together and xkey will work again.
     
  18. Da

    Darkspade Newbie
    0/47

    Joined:
    May 2, 2012
    Messages:
    24
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Console:
    Xbox
    you pluged in Power cable backwards
     
  19. alyssa305

    alyssa305 Newbie
    0/47

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gender:
    Female
    Location:
    Florida
    Console:
    Xbox
    yeah idk how to solder soooo ima probly buy new 1 hopefully the sata goes in good and i follow the picture off the site :<

    Think it was grounded caus the xbox mobo probly woulda fry also i think if i did the power wrong x.x but it okay i fry mobo once gf 180 dollars so now it gf 108 dollars :C


    [​IMG]
     
  20. XPGCaboose

    XPGCaboose XPG Lifer TeamXPG
    155/188

    Joined:
    Aug 26, 2009
    Messages:
    6,016
    Likes Received:
    710
    Trophy Points:
    155
    Gender:
    Male
    Location:
    California, USA
    Console:
    Xbox
    your sata ports don't look right on the picture you uploaded??
     

Share This Page

Close